شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

آغاز عملیات نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد طی امسال و سال آینده | حدود ۵۷ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده است

  • کد خبر: ۲۰۸۰۲۷
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
آغاز عملیات نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد طی امسال و سال آینده | حدود ۵۷ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده است
عملیات نوسازی این تعداد از اتوبوس‌های شهر امسال و سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز اتوبوس‌رانی مشهد مهم‌ترین شبکه و ساختار حمل‌ونقل عمومی شهرمان محسوب می‌شود و بخش د‌ر‌خور توجهی از سفر‌های درون‌شهری روزانه از طریق اتوبوس‌رانی انجام می‌شود. باتوجه‌به اهمیت جابه‌جایی مسافران از طریق سامانه اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی شهر و در راستای ارائه خدمات باکیفیت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی و توجه به بهبود کیفیت محیط‌زیستی شهر، نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری مورد توجه مدیران بوده و بسته به وضعیت این نوسازی تا مراحلی پیش رفته است. در این دوره مدیریت شهری مشهد نیز توجه به موضوع نوسازی این ناوگان به‌صورت ویژه پیگیری شده است.

علاوه بر این، در دوونیم‌سال گذشته بخش زیادی از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهرمان نو شده‌اند و حتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به خودرو‌های میدل‌باس مجهز شده است. البته این پایان کار نیست و بنا بر اعلام سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، برنامه مدیریت شهری امسال و سال آینده نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر با پانصد دستگاه اتوبوس جدید است.

خرید ۱۶۷ اتوبوس و میدل‌باس در دوره فعلی مدیریت شهری

محمد غلامی در گفتگو با شهرآرا درباره وضعیت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر در دوره ششم مدیریت شهری و البته امسال، گفت: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی خوب عمل شده است. در مجموع در این دوره ۱۶۷ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس نو وارد ناوگان شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۳ دستگاه اتوبوس و سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس و البته ۳۰ دستگاه میدل‌باس نو وارد ناوگان شده است. با ورود خودرو‌های میدل‌باس، برای نخستین‌بار از این وسیله نقلیه در ساختار حمل‌ونقل عمومی شهرمان استفاده شد. همچنین، از ابتدای امسال نیز ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد شده است.

هر اتوبوس ۸ میلیاردتومان

سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در ادامه گفت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهری مشهد همچنان ادامه دارد و برای امسال و سال آینده افزوده‌شدن پانصد دستگاه اتوبوس جدید در برنامه مدیریت شهری قرار دارد.

وی درباره قیمت هر دستگاه اتوبوس نیز افزود: اکنون برای خرید هر دستگاه اتوبوس دوازده‌متری اعتباری بیش از ۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است.

غلامی با بیان اینکه از مجموع ۱۷۱۲ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، ۹۶۹ دستگاه از این ناوگان که معادل ۵۶.۶ درصد از ناوگان را تشکیل می‌دهد، جزو ناوگان فرسوده شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هشت‌نه‌سال است. مطابق ماده ۸ قانون هوای پاک، سن فرسودگی ناوگان هشت‌سال است؛ بنابراین به‌صورت استاندارد میانگین سن ناوگان اتوبوس‌رانی باید چهارسال باشد که از این منظر ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با میانگین استاندارد فاصله دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->